byJEMA
Udfordringen
Inden samarbejdet med mig havde byJEMA allerede arbejdet aktivt med META-annoncering gennem et andet bureau. De havde derfor et solidt udgangspunkt, men oplevede samtidig, at der stadig var potentiale, som kunne udnyttes bedre. Her var ønsket at få en mere målrettet og tilpasset tilgang, hvor kampagnestruktur, kreativitet og forståelsen af målgruppen kunne finjusteres og løftes yderligere.
byJEMA ønskede en partner, der:
-
Forstod deres produkter og målgruppe i dybden
-
Kunne skalere budgettet uden at miste rentabilitet
-
Var proaktiv med nye ideer og kampagner
-
Skabte et tæt samarbejde med fokus på både branding og performance
Løsningen
Her udviklede jeg en skræddersyet strategi, der kombinerer:
-
Fuld funnel tilgang: Fra branding og inspiration i topfunnel til produktkataloger og dynamiske annoncer i lowfunnel.
-
Segmentering på markeder: Differentierede kampagner til Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Østrig – med yderligere upskalering når profitten følger med (vi anvender software som fx. ProfitMetrics, og er derfor meget opmærksom på rentabiliteten når vi opskalerer)
-
Test af budskaber og formater: Fra video og UGC til produktkarusseller, før/efter-billeder og trustpilot-anmeldelser – med fokus på billeder i korrekte formatter til rette placeringer. Vi ville generelt gerne "fylde mere" på de forskellige placeringer byJEMA vises på, på METAs platforme.
-
Kontinuerlig optimering: Fokus på frekvens, konverteringsdata og løbende justering af budget sikrer optimal annoncebudget.
En vigtig del af strategien har været at understøtte byJEMA’s eksport. Med markedsføring på tværs af Tyskland, Østrig, Norge og Sverige har her har jeg bl.a. haft en central rolle i, at virksomheden har kunnet åbne nye markeder og allerede nu ser positive resultater internationalt – med ambitioner om at udvide til endnu flere lande.
Resultaterne
Efter ét år med samarbejdet har vi set en markant udvikling:
-
Annoncebudgettet blev fordoblet – samtidig med at rentabiliteten steg.
-
ROAS er øget med knap 80 % sammenlignet med året før.
-
Omsætningen fra META-annoncer er mere end fordoblet på tværs af markeder.
-
Eksporten er styrket markant, hvor byJEMA nu er godt etableret i flere nabolande og har konkrete planer om at udvide til endnu flere.
-
Samtidig er brandets synlighed og tilstedeværelse styrket både nationalt og internationalt.
Det viser, hvordan en målrettet strategi og kreativ tilgang kan løfte performance til nye højder – også når udgangspunktet allerede var stærkt.
Kundeudtalelse
"Vi har fornøjelsen af at samarbejde med Necklas Hubert som vores META-specialist – og vi kunne ikke være mere tilfredse.
Det, der har været en gamechanger med Necklas er hans evne til at forstå vores virksomhed, produkter og målgruppe helt i dybden. Han arbejder ikke ud fra en skabelon, men tilpasser strategien specifikt til vores behov, hvilket har givet os stærke og målbare resultater.
Necklas er både idérig og proaktiv – han kommer selv med forslag og holder sig hele tiden opdateret på nye muligheder. Laver flotte og inspirerende annoncer som fanger kundernes opmærksomhed. Let at kommunikere med og lynhurtig til at reagere, når vi har brug for det. Han tager sit ansvar alvorligt, og det skaber en stor tryghed i samarbejdet.
Vi, i byJEMA kan på det varmeste anbefale Necklas til alle, der ønsker en kompetent og engageret partner til Meta-annoncering."
— Kristine, byJEMA